پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261729
فارسان با طبيعت بکر، مناطق گردشگري و مذهبي پذيراي مسافران نوروزي
تاریخ انتشار : 1402/01/04 17:03:08
نمایش : 475
طبيعت بکر و آب و هواي مطبوع، مناطق گردشگري و مذهبي شهرستان فارسان را به مقصد بسياري از گردشگران تبديل کرده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، استان چهارمحال و بختياري با مساحت ۱۶ هزار و ۴۱۱ کيلومتر در جنوب غربي کشور در مرکز رشته کوه زاگرس قرار دارد.

چهارمحال و بختياري با استان‌هايي همچون اصفهان، خوزستان، کهگيلويه و بويراحمد و لرستان همسايه است.

شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختياري به بام ايران شهرت يافته است و آن به دليل ارتفاع اين شهر از سطح دريا نسبت به ساير مراکز استاني است.

اين استان جمعيتي نزديک به ۹۰۰ هزار نفر دارد همچنين داراي ۱۱ شهرستان شهرکرد، سامان، بن، اردل، فارسان، بروجن، لردگان، کوهرنگ، کيار، خانميرزا و فلارد است.

۷۶ درصد چهارمحال و بختياري را کوه‌ها و تپه‌ها تشکيل داده است و ۲۴ درصد ديگر آن دشت‌هاي آبرفتي و فلات‌ها هستند.

چهارمحال و بختياري استاني با بارش زياد است و اين به دليل موقعيت جغرافيايي حاکم در اين استان است، غالبا بارش‌ها در ارتفاعات اين استان برف است که باعث به وجود آمدن ارتفاعات پوشيده از برف و ويژگي‌هاي اقليمي و جاذبه‌هاي زمستاني ويژه در اين استان شده است.

مهم‌ترين رشته کوه در چهارمحال و بختياري زردکوه بختياري است که سخاوتمندانه رودخانه‌هاي بزرگ کارون و زاينده‌رود را به کشور هديه مي‌کند.

در کنار جاذبه‌هاي جاذبه‌هاي متعدد تاريخي و فرهنگي، نظير ابنيه تاريخي، محوطه‌ها و آثار باستاني فرهنگ عشايري، بزرگان و فرهنگ و هنر استان، دامنه‌هاي زاگرس گنجينه‌اي از طبيعت فراروي ما قرار داده است تا جايي که چهارمحال و بختياري را بهشت طبيعت دوستان و گردشگران ناميده‌اند.

چشمه‌ها و رودخانه‌ها، دشت لاله‌هاي واژگون، مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع نظير قيصري، شيدا، هلن، سبزکوه، تنگ صياد، جنگل‌هاي بلوط و وجود  غريب بر ۹۲۳ گونه گياهي و ۲۹۴ گونه جانوري، چشم‌اندازهاي بديع در چهارمحال و بختياري هستند.

نگاهي به جاذبه‌هاي گردشگري و مذهبي شهرستان فارسان







شهرستان فارسان به مرکزيت فارسان و به فاصله ۳۳ کيلومتري از مرکز و با مساحت حدود ۵۵۸ کيلومتر مربع است.

اين شهرستان مشتمل بر سه بخش، ۶ شهر و پنج دهستات است و داراي جاذبه‌هاي گردشگري، تاريخي و مذهبي بسياري است.

گردشگاه پيرغار، کتيبه‌هاي  مشروطيت پيرغار، قلعه سردار اسعد بختياري، کتيبه بکان، کاروانسراي تنگ درکش ورکش جونقان، امامزاده سيد ميراحمد و امامزاده حيدر بن مالک باباحيدر، امامزاده سيد سعيد آبمراد چليچه، امامزاده سيد محمد فارسان، غار سراب باباحيدر، غار و چشمه سيد عيسي و چشمه قلعه فارسان ازجمله جاذبه‌هاي گردشگري و تاريخي مذهبي در اين شهرستان است.

 طبيعت بکر و آب و هواي مطبوع، اين منطقه را به مقصد بسياري از گردشگران تبديل کرده است و همه‌ساله مردمان خون‌گرم فارساني همواره در نوروز پذيراي مهمانان نوروزي بسياري هستند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html